Direktlänk till inlägg 17 mars 2009

Tranebergstanten har varit här!

Av Lotta - 17 mars 2009 10:55

Vill börja med att varna känsliga läsare för följande blogginlägg.


Idag när jag kom hem igen efter att ha lämnat Amanda på dagis upptäckte jag något mycket obehagligt. Tranebergstanten har varit här, i mitt hus. Hur länge hon varit här är svårt att säga. Det troliga är att hon helt enkelt var så fräck så hon passade på att flytta in samtidigt som oss. Dvs i november 2007. Så går det när man inte är tillräckligt uppmärksam.

Det finns spår efter henne nästan överallt. I köket, i badrummet, i källaren. För att inte tala om i garaget. Förstår inte att jag inte avslöjat henne tidigare. Hon har gjort så här mot mig förut. Jag borde ha sett tecknen.


För er som inte vet vem Tranebergstanten är rekommenderar jag att ni läser boken Ingen är som Epa av Bea Uusma. Det är en generationsroman/doktorsavhandling som inte lämnar någon oberörd.


Nåja, åter till mitt problem.

Tranebergstanten är fenomenal på att få en att inte riktigt ta ansvar för sånt som städning och att hålla ordning omkring sig. Sakta men säkert smyger sig röran på en och plötsligt en dag (för mig är den dagen idag) upptäcker man alltihop.

Jag tror att hon helt enkelt har bott i vårt garage. Där inne är det så infernaliskt rörigt så ni kan inte fatta. Hon passar på att stöka till när garageporten är stängd, så man inte ska märka när det händer. Till slut är det så stökigt att man i möjligaste mån undviker att över huvud taget öppna garaget. För att få någon form av ordning där inne igen skulle vi behöva slänga ut varenda pinal och sen börja om från början. Sortera, slänga, städa och sen in med det vi vill ha kvar igen. Bara tanken på ett sånt projekt kan ju få den piggaste att tvärslockna. Sånt här vet Tranebergstanten så hon tror nog att hon bor säkert därinne just nu. Vad hon inte vet är att jag varje vår brukar drabbas av röjmani. Då vill jag slänga och röja och organisera å det vildaste. Så nu får hon passa sig Tranebergstanten. Dagens solsken har redan fått manin att glida upp mot ytan. Har redan rengjort halva köket med scotchbrite och Ajax universalspray.

Härmed kungör jag att krig har förklarats mot Tranebergstanten! Alla ni andra där ute får akta er, för snart är hon hemlös tanten. Så om ni inte är uppmärksamma kanske hon helt enkelt flyttar in hos er i stället...

 
 
Ingen bild

Annelie

18 mars 2009 20:43

Tror hon flyttat in här nu. Men på fredag är städtanten här igen ;)

 
Ingen bild

HH

18 mars 2009 22:31

Hon bor definitivt också MORMOR

 
Ingen bild

Melle

25 mars 2009 18:02

Damn that Tranebergstant!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 5 maj 2009 17:40

Funderar på att byta bloggsajt och testar just nu blogspot.   Klicka på länken för att följa mig där... http://livet-enligt-lotta.blogspot.com/   Häng på vettja! /Lotta ...

Av Lotta - 21 april 2009 15:48

Vår lille plutt är magsjuk. Förhoppningsvis ger det sig snart. Är sååå trött på "splashbajs". Håller tummarna för att vi andra ska klara oss.   Jag undrar hur bebisar tänker när dom lär sig nya saker. Längtar dom precis som en annan efter att visa s...

Av Lotta - 21 april 2009 15:43

Ni måste bara gå in och lyssna och se följande video på youtube. Man får "äkta ståpäls". http://www.youtube.com/watch?v=wZFkXQKCuBc  Kram Lotta ...

Av Lotta - 16 april 2009 18:01

Här är en superlycklig Amanda på sin alldeles första cykeltur. I tisdags köpte vi en begagnad liten cykel till Amanda. I onsdags var den hos cykelreparatören för att stödhjulen (som skulle passa alla cyklar) inte passade på just hennes cykel. Vi behö...

Av Lotta - 15 april 2009 11:37

Man kan inte säga annat än att dom är nyfikna mina små älsklingar. Amanda hjälpte mig att rensa i rabatten. Då hittade vi en stor daggmask som vi studerade. Efter en stund bestämde vi oss för att masken skulle få komma ner till sina maskkompisar igen...

Ovido - Quiz & Flashcards